Website lokaal vindbaar maken deel 3

13 juni 2014 | Blog

Nu we in Gorinchem en Hardinxveld in de top drie van Google staan, is Leerdam aan de beurt. Zelf verwacht niet heel veel tegen slagen. Zover ik kan inschatten is de concurrentie vrij gemakkelijk te verslaan. Naast de glasfabriek heeft Leerdam nog zo’n 2477 bedrijven, voor ons reden om  SQZI webdesign vindbaar te maken. Doordat we een echte BL-er (bekende Leerdammer) als klant hebben, is het een stuk makkelijker. Want wij mikken met onze nieuwe site op nieuwe ondernemers, die overtuigen wij met websites die we voor onze bestaande klanten gemaakt hebben. We creëren als het ware ambassadeurs. Liefst ondernemers met aanzien en een groot netwerk.

De kracht van de title en metadiscription

Als je in Google zoekt op “webdesign leerdam” is het eerst wat je zit de title en metadiscription. Dit moet je zien als een wervende tekst, want je wilt immers dat er op geklikt wordt. Hier begint ook de eerste concurrentie slag. Maar ook je eerste conversie.

zoekresultaat lokaal vindbaar maken

De blauwe vet gedrukte regel is je Title tekst. Dit is zoekmachine technisch gezien de belangrijkste plek om je keyword in te vermelden. Je plaatst het keyword met de meeste concurrentie voorin, in dit geval webdesign. Er wordt minder gezocht op website laten maken en daar zit dus minder concurrentie op, deze plaatsen we achter in. De metadiscrption is de zwarte tekst. Dit is je wervende regel die bezoekers moet overtuigen om voor jouw te kiezen. Deze moet niet alleen onderscheidend zijn maar ook relevant op de achterliggende pagina. Immers als je door klikt en de pagina sluit er niet op aan haakt een bezoeker als nog af. Kortom wat je beloof moet je nakomen.

Het juiste keyword is goud waard

Hoe weten we nu of ‘webdesign leerdam’ en ‘website laten maken’ de goede keywords zijn? Vooraf hebben we dat getest met Google adwords. Daarmee kun je heel gemakkelijk meten welk keyword je het beste rendement geeft. Bovendien kun je meerdere wervende tekstjes uit proberen. En zo komen we aan de voor ons best werkende Title en Metadiscription. Want meten=weten.

Blijf op de hoogte

Het resultaat? Een website die in zoekmachines klanten trekt en ze vervolgens overtuigt met relevante informatie die is toegespitst op hun zoekopdracht. Dat kunt u ook. Bel me maar eens voor een toelichting. Voor meer informatie over webdesign met een doel kunt u zich uiteraard ook aanmelden voor onze nieuwsbrief.