Lokaal vindbaar maken deel 4

18 juni 2014 | Blog

Lokale websites krijgen voorrang bij Google

Na de Google Venice update wordt het zoekresultaat van landelijke websites aangevuld met lokale websites. Goed nieuws, want daarmee word onze nieuwe lokale-website nog beter gevonden. Minder goed voor de landelijke websites, want de laatste zeven op de pagina verschuiven daarmee naar pagina 2.

Onze landingspagina’s doen het erg goed. Maar als er nog wat te verbeteren is, ben ik daar graag voor in. Op dit moment staan we al nummer één op webdesign Gorinchem en Hardinxveld. Ik heb gisteren een pagina voor webdesign Leerdam aangemaakt die kwam op 13 binnen. Dus daar moet nog aan gewerkt worden.

Hoe werkt Google Venice

Op basis van je ip-nummer weet Google in welke plaats je zit en past daarop je zoekresultaat aan. Moest je voorheen het [keyword] en de [plaatsnaam] invullen, nu kom je al naar boven als je alleen het [keyword] invult. Voorwaarden is dat je in de top zeven van de lokale zoekopdracht staat.

Mijn volgende uitdaging is natuurlijk de mogelijkheden volledig te benutten. Bijvoorbeeld door de landingspagina’s te voorzien van rich snippets. Dat zijn tags die je aan je HTML kunt toevoegen zodat de informatie beter gestructureerd is. Dit moet je natuurlijk aan een deskundige overlaten. Wil je meer weten over Google Venice en hoe het werkt. Dit kun je lezen in een artikel van Marketingfacts.

Blijf op de hoogte

Het resultaat? Een website die in zoekmachines klanten trekt en ze vervolgens overtuigt met relevante informatie die is toegespitst op hun zoekopdracht. Dat kunt u ook. Bel me maar eens voor een toelichting. Voor meer informatie over webdesign met een doel kunt u zich uiteraard ook aanmelden voor onze nieuwsbrief.