Op zoek naar een keigoeie collega!

3 november 2015 | Blog

Waar vind je die eigenlijk?!

En belangrijker, hoe bereik je die? Het valt tegenwoordig niet mee een goede kracht te vinden, om nog maar te zwijgen over de kosten van die zoektocht. Dus verzonnen we een list… Ons werk bestaat grotendeels uit het scoren van klanten voor onze klanten. Een nieuwe collega vinden, verschilt daar in wezen helemaal niet veel van. Het doel was deze nieuwe collega bereiken, maar de kans dat de juiste persoon je advertentie ziet is natuurlijk klein.

Het sneeuwbaleffect

De kracht van Facebook is het enorme netwerk van mensen die allemaal met elkaar verbonden zijn. Want een Facebook vriend van ons heeft ook weer vrienden – en ga zo maar door. Het bereik wordt hierdoor enorm. Dus richtten wij ons op de vrienden van onze nieuwe collega en maakten van hen onze eigen persoonlijke headhunters. We zetten een Facebook advertentie op en beloofden degene die de gouden tip gaf een mooi weekendje weg. We beperkten ons tot de regio, want ons kent ons. Ook weer één van onze krachten; lokaal vindbaar worden, zoals webdesign Gorinchem. Maar dat even terzijde.

Het resultaat

Binnen enkele dagen hadden we tientallen aanbevelingen binnen. We nodigden de kandidaten stuk voor stuk uit en ja hoor, we hadden een winnaar! Leuke bijkomstigheid van deze strategie was overigens dat mensen die worden aangeprezen vaak ook een betere partij zijn. En onze belofte kwamen we uiteraard na, met bijbehorend nieuwsbericht.

Kosten:

  • Facebook advertentie: €100,-
  • Weekendje weg: +/- €350,-
  • Een leuke nieuwe collega: priceless (grapje…)