Hét recept voor een goed webdesign

2 april 2014 | Blog

Hoe ziet de bereiding van een goed webdesign eruit? Het begint met je af te vragen wie je gasten zijn en waar ze van houden. Zelf ben ik dol op de Italiaanse keuken. Als je echt goed Italiaans wilt koken, kom je er al snel achter dat je op zoek moet naar de beste ingrediënten. Met webdesign is dat niet anders. Sec gezegd zijn het teksten en plaatjes. Alleen als je iets verder kijkt, zie je meer. En als het écht goed is, voel je ook wat. Emotie. En dat is lekker.

Content marketing en het liefst smaakvol webdesign

Voordat wij een website ontwerpen, gaan we op zoek naar content elementen. Het liefst smaakvolle. Deze elementen moeten vooral overtuigen en aan drie voorwaarden voldoen:

  • Logica (smaakt het)
  • Referentie (overtreft het)
  • Emotie (raakt het)

Als ik ergens heerlijk heb gegeten, vraag ik naar het recept. Het geheim van de Italiaanse keuken blijkt steevast de ingrediënten te zijn. Eerlijk en goed bereid. Proeven is niet meer dan het prikkelen van je smaakpapillen. Bitter, zoet, zout en zuur. Maar laat ik nu net ontdekt hebben dat 95 procent van wat je proeft, wordt bepaald door je reuk. Dan zitten we dus op het goede spoor. Want goed webdesign is geen kwestie van smaak. Je moet er neus voor hebben.

Met grote regelmaat deel ik hier informatie over zaken waarvan klanten blij worden – en wat dus werkt in marketing en communicatie. Van een goede header tot een uitstekend toetje, de call to action. Dus blijf me volgen en ik neem je mee op een culinaire ontdekkingsreis naar de beste content elementen. Laat je e-mailadres achter en ik hou je op de hoogte!